Dolomitai gana brangi vieta, todėl
teko padirbėti ieškant gyvenimui priimtino varianto (važiavom keturiese). Tai,
kas buvo žinomuose nakvynių puslapiuose,
visai netenkino. Todėl ieškojau žemėlapy tiesiog pagal nakvynės ženkliukus ir
suradus tiesioginį puslapį siunčiau užklausas. Vienas variantas viliojo
atsiveriančiais nuo kalno vaizdais. Nedžiugino tik kasdienis kilimas iki namo
vingiuotu serpantinu. Ir kaip gerai, kad nepasirinkome šio varianto. Ilgai
svarstę apsistojome ties apartamentais „Jörgenhof“ pas ūkininkus Riscone
kaimelyje (šalia Bruneck). Jie yra šiaurės Italijos ūkininkų puslapyje www.roterhahn.it.
Grįžtant buvo planuota porą dienų praleisti Čekijoje Znojmo ir dar pakeliui
pernakvoti Varšuvoje. Planas kur apsilankyti dėliojosi greitai. Žemėlapy prižymėta
vietų geram mėnesiui, o ne savaitei.
1 diena Vilnius- Lenkija- Čekija
Klausimas išspręstas, galima ramiai eiti vakarieniauti. Išbandom marinuotą sūrį. Tačiau šį kartą iš šalia įsikūrusios alaus gamyklos ėjo nekokio kvapo dūmai, tad teko miegoti užsidarius langus. Kondicionierius nelabai gelbėjo, nes dviejų kambarių apartamentus atšaldyti nėra lengva.
2
diena Čekija - Austrija, Murau
Promenada nuveda iki alaus daryklos. Alaus sodas „Brauhaus zu Murau“ gera vieta vakarienei, kur sutinkame ir mūsų svečių namuose apsistojusius du motociklininkus iš Vokietijos. Sako, labai skanus guliašas. Patiekalai tikrai gardūs, vieta jauki, nereali padavėja, tad užsisėdim iki sutemų. Ir tenka grįžti jau lynojant.
3
diena Austrija- Italija
Iki pusryčių gerokai praalkstam. O svečių namuose jau laukia padengtas staliukas, kur netrukus atkeliauja kava, šiltas pienas ir sūriukai su mėsytėm.
Pagaliau įriedam į savo kaimą Riscone arba Reischach (šioje dalyje visi pavadinimai italų ir vokiečių kalba). Didžiuliame name „Jörgenhof“ nuomojami 4 apartamentai. Pasitinka Sigrid ir Daniel. Angliškai kalba tik šeimininkė, šeimininkas vokiškai ir itališkai, kas būdinga šiam regionui. Apartamentai erdvūs, gerai įrengti, yra terasa, trys miegamieji, du vonios kambariai. Vienintelis ko nėra, tai dušo žele ar muilo. Užtat gauname Sud Tirol korteles. Įsikuriam ir sėdam pavakaroti.
4
diena Bruneck
Ryte nudžiugina dukrytės ir kelionės draugės gimtadienio dovanos. Dar ir šeimininkas atskuba su gražiu gėlių vazonėliu.
Ūkiniuose pastatuose surinktos įspūdingos etnografinės kolekcijos. Užtrunkam, nes viskas labai įdomu, tačiau tuo viskas nesibaigia. Dar tik įpusėjome apžiūrą.
Jau
kai visai pavargstam, traukiam į sustojimą. Tačiau autobusas tik ką išvažiavo -
ech, dar neįpratom nufotografuoti grafiko☺. Iki miesto centro pėsčiom 20 min.
Tačiau neįvertinam, kad dalis kelio eina palei pievą be jokio pavėsio. O
karštis vargina. Dar ir valgyt norisi. Gerai, kad priėjus senamiestį dirba (nes
dauguma kavinių užsidarę pietums) dešrelių kioskas „Mir Isch Wurscht“. Už jo,
pavėsyje, pastatyti ir stalai su suolais. Su šaltais gėrimais krintam ant
suolų, o neužilgo atkeliauja ir valgis. Ne veltui šis kioskas gerai įvertintas,
nes tikrai labai skanu.
Pagaliau laikas šventinei vakarienei. Paskubam iki Ristorante al Leone D’Oro, nes nors dar neatidaryta, staliukai lauke pildosi akyse. Į stalą keliauja picos, nors tai ir nebūdingas šio regiono patiekalas. O tiramisu tiesiog dieviško skonio.
5 diena Lago di Anterselva - krioklys Riva
Tamsiai
žali spygliuočių miškai ir kalnų grandinės juosia žėrintį turkio spalvos Lago
di Anterselva - Antholzer See. Legenda pasakoja, kad šioje vietovėje buvo trys
klestintys ūkiai. Kai vieną dieną elgeta atėjo prašyti išmaldos, o ūkininkai
atsisakė, elgeta išpranašavo, kad ištrykš trys fontanai ir sunaikins jų ūkius.
Ūkininkai iš jo pasijuokė, bet po kelių dienų ši prognozė išsipildė – ir šioje
vietoje susiformavo ežeras.
Ir dar reikia prisėsti kavinukėje Platzl am See. Tiramisu neblogas, bet su vakarykščiu nepalyginti☺.
Takas veda vis tolyn ir dabar jau reikėtų visą kelią leistis žemyn. Hmm, o tada vėl grįžti iki automobilio? Tad vyras nusprendžia grįžti nuo koplyčios iki automobilio ir nuvažiuoti iki apatinio krioklio parkingo prie kavinės, o mes žygiuosim taku. Beje, netoli koplyčios yra nemokamas tualetas. Takas iki krioklio su daug laiptelių, tad yra ką veikti.
Krioklys nuostabus, apgaubiantis švelnia dulksna ir dovanojantis vaivorykštę.
Grįžtant
namo išlenda automobilio problema. Lyg ir greičių dėžė. Grįžę ieškom
autoservisų kontaktų, rašom laiškus. Dalis jų atostogauja, dalis gali priimti gerokai vėliau, ir tik
vienas pasiūlo atvažiuoti ryt.
6 diena Lago di Braies
Apsukam ratą ir priėjus
kavinę nutariam užsukti kavos puodeliui. Čia pasiekia žinia, kad automobilio
nesutvarkys. Gerai, kad atsiliepia dar vienas servisas ir angliškai. Skambinu
jam su viltim. Tačiau išsiaiškinęs kas yra, atsako, kad niekas šios problemos
šitam automobiliui čia netvarkys, nebent varyt į Austriją ir tai dar klausimas.
Grįžtam į Bruneck, į servisą. Deja, tą patį patvirtina ir servise. Net pasakius, kad tai Voyger analogas, niekas nepadeda. Susitariam, kad kol kas automobilį paliksim jų aikštelėje ir traukiam link namų. Pavalgyt įsitaisom Pizza BAKI. Iš išorės tokia paprasta užeigėlė tiekianti picas ir kebabus, bet porcijos didelės, vienos užtenka keliems - ir skanu, ir nebrangu.
Grįžus namo matom, kad
užgriūvo dvi problemos - kaip nugabenti automobilį namo ir kaip grįžti patiems.
Kiekvieną dieną dalį laiko skirdavom įvairiom paieškom, tad pateiksiu įvykių
santrauką. Pirmiausia kreipėmės į draudimą, tačiau jie nieko gero nepasiūlė.
Tralo paslaugos tik iki serviso, o jei namo, tai kaina prasideda nuo 2000 eur
iki … ( pasakyti galutinės sumos negalėjo). Pakaitinį auto gali duoti tik
vietoje ir tai jį patys turim susirasti. O jie kompensuos tik po 25 eur už
dieną. Nors sąlygose jokių sumų nėra nurodyta. Vienu žodžiu po kelių pokalbių
rezultatas nulinis, nors polise visko prirašyta. Dar bandėm paieškoti servisų
ir Austrijoje, bet jei apsiimtų, remontas išsitęstų iki poros mėnesių (kas gi
tiek lauks ir kur). Vienas servisas atsiuntė detalią išklotinę kiek tai
kainuotų. Teko ieškoti tralo, kas yra sudėtinga, kadangi į šį Italijos
pakraštį nelabai kas važiuoja. Per Austriją tralai negali važiuoti, todėl jo ir
vengia. Pagaliau radom kas atgabens automobilį. Paieškas apsunkino ir tai, kad
buvo savaitgalis ir dar Joninių išeiginė Lietuvoje.
Antras klausimas kaip grįžti? Variantai dygo
vienas po kito, bet reikėjo apsvarstyt kas palankiausia. Pirma kreipėmės, per FB
grupes, gal kas turi vietos ir galėtų prigriebti keturis žmones. Smagu, kad yra
neabejingų žmonių. Paimti pasiūlė vienas italas, bet tik liepos pradžioj, kas
mums netiko. Paskui dar vienas žmogus pasiūlė įtupdyti mus į tempiamą kemperį
(jo auto buvo pilnas), nes kaip pats sakė: "- Esu sugedęs francuose, tai žinau
kas tai yra". Tačiau viską apsvarstę atsisakėm šio pasiūlymo, nes žmogus galėjo
užsidirbti didelių baudų. Jau grįžus ir aprašius situaciją vieni bendraminčiai
galvojo, kad mes šiuo metu Italijoje ir klausė gal kuo padėt, o jų vaikas
pasiūlė visiems susispausti ir grįžti kartu 💗.
Tuo pačiu bandėme surasti auto nuomą, kad automobilį galėtumėm palikti Lietuvoje, bet tokių
neatsirado. Kadangi grįžtant buvo užsakytos nakvynės Čekijoje ir Lenkijoje,
bandžiau dėliotis maršrutą visuomeniniu įtraukiant ir jas. Deja, nusimatė be
galo daug persėdimų ir labai nepatogių. Tad nebuvo prasmės.
Variantas skristi
lėktuvu iš Milano, Treviso ar Vienos. Iki jų reikėtų važiuoti su dviem, trim
persėdimais, ir priklausomai nuo skrydžio laiko, gal net ir ieškoti nakvynės.
Žinant kokie kamščiai formuojasi tuose greitkeliuose, tai išvykti į oro uostą
reikėtų prieš labai didelį laiko tarpą, nes jei pavėluosi į lėktuvą, tai jau ne
kažką. Dar vienas dalykas, važiavom su auto, tad svorio perviršis, plius du
krepšiai minkšti. Bet tai atsarginis variantas.
Šeimininkai, žinodami mūsų situaciją, pasiūlė,
kad jei prisireiks, butas iki šeštadienio tuščias, tad galim dar kelias dienas
pasilikti.
Buvo kilusi mintis pirkti
nebrangu automobilį. Tačiau šioje dalyje panešioti ganėtinai nauji, tad
parduodami brangiai. Radom porą senesnių. Vienas mūsų kaime, bet jau toks
nudrožtas, kad būtų kur nustipęs pakeliui. Kitas Bolzane ir neaišku kokio jis
stovio. Išsiaiškinus formalumus, paaiškėjo, kad per dieną reikalų
nesusitvarkysi, reiktų mažiausias tris kartus važiuoti į Bolzaną, kas užimtų
labai daug laiko. Galiausia pernaršius visas programėles apsistojom ties
Flixbus. Bressanone - Vilnius. Važiuoti labai ilgai. Trumpesniems laikams
bilietų nėra. Atsidarius maršrutą paaiškėja kodėl - nes iš Kauno šauna į Rygą,
o tik tada į Vilnių. Nuspręsta - imam bilietus iki Kauno. Iš ten jau į Vilnių
grįšim. Ir laimė, kad yra laisvas butas, nes bilietų yra ne bet kuriai dienai.
Nusipirkus bilietus pradėjau nagrinėti kurgi tas Flixbus sustojimas - ir
paaiškėjo, kad nors parašyta, kad važiuoja iš Bressanone, stoja virš Varna
kažkokioje aikštelėje šalia greitkelio ir iki jos neveža joks visuomeninis.☺ Tad arba valandą pėsčiom, arba taksi iš Bressanone. Laimė, paklausus šeimininkų
ar galėtų pamėtėti mus iki sustojimo, aišku ne už ačiū, jie ne tik sutiko, bet
tiesiog nuvežė veltui. Didelis ačiū. Ir dar svarbu, kad tiek Lenkijoje, tiek
Čekijoje per booking užsakytos nakvynės, paaiškinus problemą, grąžino pinigus.
Jie tiesiog pakeičia apmokėjimo datą, darai nakvynės atšaukimą, kuris gaunasi
nemokamas. Ačiū jiems už supratingumą.
7 diena Soprabolzano - Collalbo - Piramidi di Terra di Longomoso - Bressanone
Saulei svilinant pėdinam toliau, pro Longomoso, kol pagaliau atsiveria vaizdai į kalnus. Tikslas jau netoli. Ir pagaliau ūksmingas takelis iš kur matosi Piramidi di Terra di Longomoso. Einant reikia sekti ženklus, vedančius į Erdpyramiden. Krentam ant akmenų pailsėti. Piramides patogu apžiūrėti iš apžvalgos aikštelės. Molinės kolonos su „akmeninėmis skrybėlėmis“ unikalus reginys. Šalia didingos viršukalnės.
Grįžtant neįmanoma
praeiti pro šeimyninę Cafe Erdpyramiden ir neįkalti šalto alaus. Jauki kavinė su
terasa, iš kurios atsiveria gražus vaizdas į Finsterbacho slėnį ir piramides.
Kainos, kad įsitikinti, jog ne kosminės☺
Pėdinti iki Collalbo jau tingisi, tad luktelim autobuso☺, o ten jau laukia traukinukas iki Soprabolzano. Rūpi šiek tiek pasivaikščioti po Soprabolzano. Jaukios kavinukės, bažnytėlė ir vaizdai aplink nepakartojami. Galima apsistoti porai dienų ir tuose kaimuose, nes čia yra kur pasivaikščioti, kad ir iki Costalovaros kaimo ežeriuko, bei apžiūrėti ir kitas molio piramides.
Tada iki Bruneck, o paskui jau iki mūsų kaimo. Tą dieną pakeitėm 13 transporto priemonių - traukiniu būtų paprasčiau ir greičiau☺. Tačiau esmė tame, kad bet kokiu atveju gali pasiekti norimą vietą. Dolomituose labai gerai sutvarkytas visuomeninis, net pavydu. Nuskanuoji kortelę ar bilietą įlipus per priekines autobuso duris, geležinkelio stotyje prieš įlipant į traukinį. Tikrina bilietus traukiniuose dažnai. Transportas patogus, šalia stočių bėga šaltas vanduo. Ilgiausiai autobuso po traukinio teko laukti 20 min. Traukinių stotyse nemokami tualetai. Yra liftai, kam sunku lipti laiptais perėjimui į peronus. Ir mes naudojomės, taupėm kojas☺. Transporto viduje visada komfortabili temperatūra – nepučia arktinio vėjo greičiu ir šalčiu.
Mėgstantiems keliauti dviračiais galima pigiai išsinuomoti dviračius, pvz. šalia Dobiacco stoties dviračių nuoma.
8 diena Lago di Dobiacco
Prognozės žada lietų, tad iš pat ryto nudardam iki Lago di Dobiacco. Visuomeniniam beveik kaip namie☺ Sustojimas visai šalia. Nuostabus kalnų ežeras, tarsi paslėptas perlas!Grįžtant kitu krantu prisėdam sukrimsti lauknešėlį. Taip gražu, kad nesinori niekur eiti. Tačiau danguje pradeda kauptis debesys ir net kažkur toli dundėti.
Turbūt laikas sukti namų link. Tačiau grįžus nulyja tik keli lašai. Nieko tokio, užsukam į parduotuvę - galim pasigamint ką nors skanaus, išbandyti mūsų terasą ir šezlongus. Tiesa, dar buvom nulėkę apžiūrėti parduodamo auto, kuris visai netiko☺ Užtat vakaras padovanojo gražių spalvų.
9 diena
Važiuojant nuo Dobiacco daug žmonių sėsdavo į autobusą vežantį į Cortina d’Ampezzo. Pasvarstėm, kad ir mums reikia į aristokratų iš viso pasaulio svajonę ☺ Be to ten vyks ir žiemos olimpiada. Draugė pernai lankėsi Dolomituose ir Cortina buvo visa išrausta taip, kad net negalėjo po ją pasivaikščioti. Važiuoti netrumpai, bet peizažai už lango tokie gražūs, kad visai neprailgsta.
Užėjus į Basilica dei Santi Filippo e Giacomo vos neuždustam.Tiek prismilkyta, kad gali apalpti.
Dar pasivaikštom ir traukiam į stotį prie stadiono. Autobuso laukti įsitaisome maloniame pavėsyje.
10 diena Riscone - Castel Lamberto tiltas
Darbo diena, tad reikia sutvarkyti visus kelionės namo reikalus. O dar ir lietų žada. Draugė įsitaiso šalia, kad galėtumėm įsivertinti ir priimti sprendimą. Peržiūrėję visas opcijas ir variantus, nusiperkam bilietus į Flixbus, o tada gerai nulyja. Važiuot jau niekur nevažiuosim, tačiau galima pasivaikščioti šalia savo kaimo. Nutapenam asfaltuotu keliu pro porą viešbučių ir toliau palei tvarkingus laukus ir pievas. Tolumoje pilkuoja Lamberto pilies kompleksas. Buvusi Reišacho lordų rezidencija, perėjo per daugybės savininkų rankas ir galiausiai 1812 m. kompleksas buvo parduotos kunigui Josephui Hauptmannui, kurio palikuonė Elisabeth Niederkofler yra dabartinė pilies savininkė.
Grįžtam ir kopiam į kalnelį, kol įžengiam į miškingą vietą. Žavingas kelias nuveda iki mūsų kaimo koplytėlės. Koplytėlė atidaryta. Šalia suformuotas parkelis su suoliukais įrėmintas dirbamų laukų. Spėjam sugrįžti ir vėl nulyja. Po gardžios vakarienės su pušų pumpurų likeriu, vakaras padovanoja nuostabią vaivorykštę.
11 diena Lago di Landro - Tre Cime - Riscone
Kaip ir pasižadėjome, išjudame iki Lago di Landro.Karštis pulsuoja nuo pat ryto. Tik išlipę iš autobuso, sukrentame į kavinukę šalia. Pavilioja Švarcvaldo tortas – taip bent pavadintas. Tačiau iki Švarcvaldo torto jam kaip iki mėnulio. Bent jau pasėdim su gražiu vaizdu.
Ežeras po lietaus susidrumstęs - graži spalva dingusi. Aplink ežerą takelio nėra. Tačiau domina pliažinis krantas su vaizdu. Iki jo tenka brautis kažkokiais mikro takeliais pro krūmynus. Iš ten atsiveria visas ežero vaizdas.
Paeinam link kalnų palei Rienz upę. Kažkur šniokščia kriokliukas. Būtų gerai eiti vis aukštyn, bet saulė svilina nesigailėdama. Paeinam iki mikro užtvankos ir sukam atgal link miškelio atsipūsti pavėsyje.
Kolektyviai
nusprendžiam traukti namo. Atrodo nedaug vaikščiojom, bet karštis tiesiog
alina. Tad be galo gera atsisėsti kondicionuojamam autobuse. Traukinys į
Dobiacco iš Lienz šį kartą vėluoja. Ir po poros sustojimų paaiškėja kodėl - jis
tiesiog sugedo. Tenka palaukti stotyje sekančio traukinio iš San Candido.
Šį kartą papietaujam namie ir tiesiog patingim. Kai karštis kiek atslūgsta, išsiruošiam į dar vieną vietą mūsų kaime. Paprastai išlipdavom stotelėje prie bažnyčios. Tačiau vieną kartą pavažiavom iki paskutinio sustojimo. Jis mums nepasiteisino, tačiau sudomino nuorodos. Būtent jos nuveda iki Kneipo tako. Tiksliau malonaus parko įsikūrusio maumedžių pavėsyje. Kneipo takas baigiasi pėdų ir rankų baseinėliu vėsinamu kalnų vandeniu. Parke galima įsitaisyti ant patogių suolų arba nusnūsti hamake, pagroti mediniais instrumentais ir net “pamelžti karvę”.
12 diena San Candido
Paskutinę dieną Dolomituose dardėsim iki San Candido miestelio. Vis prasilenkdavom su traukiniu riedančiu į San Candido, tad reikia juo ir mums pavažiuoti☺
Tačiau iš pradžių užsukam į Bruneck turgelį. Jis vyksta trečiadieniais. Prekiauja ir ūkininkai, ir visokių daiktų bei rūbų pardavėjai. Nusiperkam mėsyčių - galim pasivežiot, o ką papjaustėm, paskanausim traukiny ☺
San Candido įsikūręs idiliškoje aplinkoje, Dolomitų papėdėje. Itališka vieta su austrišku prieskoniu, kaip ir šis regionas. Vietinė legenda byloja, kad apylinkėse gyveno milžinai. Ir vienas jų, vardu Haunoldas, jausdamas simpatiją kaimo gyventojams, nusprendė padėti statant bažnyčią. Dviem didžiulėmis rankomis tampė riedulius. Bet nedirbo neatlygintinai. Dienos atlygis - veršelis, statinė vyno ir maišas pupelių. Tačiau ir pastačius bažnyčią jis reikalavo savo milžiniškų patiekalų. Pavargę kaimo gyventojai, nusprendė, kad jiems užtenka ir pastatė spąstus, kur Haunoldui viskas baigėsi blogai. Tačiau istorija tuo nesibaigia! Kaimo gyventojai pasiliko vieną iš Haunoldo šonkaulių. Ir jis guli bažnyčios prieangyje!
Žavingi Tirolio stiliaus namai ir parduotuvės kviečia pasivaikščioti ir pasigrožėti. Vaizdingi namai su smailiais stogais, balkonai, palangės nusėtos spalvingomis gėlėmis. Įdomi Parrocchia di San Michele bažnyčia pastatyta romaniniu stiliumi, o vėliau praturtinta barokiniais elemantais.
Iki norimo aplankyti objekto yra laiko, tad prisėdam po skėčiai Bar Cafe Bistro KASTRO. Būtinai reikia paskanauti regioninių patiekalų. Aptarnaujantis personalas nerealus.
Sulaukus 14 val. atsidaro Museo del Capitolo (5 Eur). Kapitulos muziejuje saugomi reti lobiai. 3000 metų senumo vazos, monetos, datuojamos romėnų laikais, kanauninkų veikla, jų vertinga biblioteka. Pirmame aukšte religinės skulptūros, akį traukia Sopulingoji Marija. Grūdų mikro paroda atspindi laikotarpį kada buvo atsiskaitoma grūdais ir kokia buvo jų vertė. Muziejus mažuliukas, tačiau gražiausia dalis antrame aukšte. Svetainė datuojama XVI a. vidurio, kaip ir koklinė krosnis su kampiniais liūtais ir kanauninkų herbais. Svetainė buvo naudojama kaip provosto darbo kambarys ir lotynų mokyklos klasė.
Išėjus dar apeinam ratuką ir traukiam namo. Reikia susikrauti daiktus, nes ryt laukia ilgas kelias namo. Pakeliui dar pasigrožime vaizdais pro traukinio langą.
13 diena
Kaip ir žadėjo, Daniel mūsų laukia sutartą valandą ir pajudam į Flixbus sustojimą. Gėlytę tenka palikti, juk autobusais jai keliauti nebus patogu(. Išvažiuojam kiek anksčiau, nes su kamščiais keliuose nieko negali prognozuoti. Aikštelė šalia greitkelio, tačiau patogumų jokių. Tualetas uždarytas, suoliukas tik ant kepinančios saulės. Gerai, kad yra pora medžių, po jais ant bordiūro ir įsikuriam. Flixbus sustojimo ženkliukas miniatiūrinis, gali net nepastebėti. Vėliau kažkas atveža dar vieną vaikiną. Autobusas vėluoja gal 10 min, bet gaunam žinutę, kad vėluos.
Įsėdus pajudam. Autobusas vingiuoja visokiais šunkeliais. Įvažiavus į Bavariją pravažiuojam pro lankytas vietas, ežerus, pro Kochel am See miestelį, kur buvom porą kartų apsistoję. Vaizdai gražūs. Oras atvėsta.
Gerai, kad užsižiūrim į
vaizdus, nes netoli Miuncheno, kur reikia persėsti į kitą autobusą, strigtelim
kamštyje ir tik tada pažvelgiam į laikrodį. Galvojom persėdimui valanda Miunchene
- tikrai spėsim į šalią stovintį autobusą, gal net pavalgysim. O dabar pasirodo
vėluojam ir taisyklėse parašyta, kad kitas autobusas nelaukia. Griebiu bilietą
ir lekiu prie vairuotojo. Parla inglese? Aha, norėtum - tik italiano. Rodau
bilietą ir jis greitakalbe kažką išberia, iš ko suprantu, kad kažkas negerai.
Bandau įjungti vertėją, bet per autobuso
ūžimą, verčia tik kas kelis žodžius. Sakau vairuotojui, kad su vertimu blogai.
O jis ramiai sako – ascolta. Vienu žodžiu blogai, kad vėluojam. Bet stotyje bus
persona verde, green dar angliškai pridūria ir pabrauko ranka per marškinius. Tai
pas jį ir chiedere? Si, chiediglielo.
Bent jau tiek išsiaiškinam, bet vis tiek neramu. Įsukant į stotį per langą pamatau žmogų su žaliais rūbeliais aiškinantį kažką grupelei žmonių. Kol kiti rūpinasi bagažu, puolu prie jo su bilietu, o jis ramiausiai pažiūrėjęs sako, ponička, ten laiptukai, užlipsit į ofisą ir pakeis jums laiką. Ofise tikrai pakeičia bilietus į sekantį reisą, kuris tik vėlai vakare ir dar su 4 valandų sustojimu Varšuvoje. Galima ir tam pačiam laikui, bet tik rytoj. Tik tokiu atveju dar reikėtų ieškotis nakvynės Miunchene. Tiks ir vėlesnis reisas. Bent jau judėsim namų link. Vietas jau paskiria bet kokias, o viena draugė lieka be vietos - sės ten, kur ras laisva. Laiko iki autobuso daug, tad lagaminus sudedam į saugojimo kamerą ir einam ieškoti valgio. Stotis nemaloni, šlaistosi visokie veikėjai. Užsukam POMMES FREUNDE München ZOB kas dešrelių, kas mėsainio.
Ir kaip gaila, kad nepaėjom iki sekančios valgymo vietos – berods vietnamiečių. Ten užsukom prieš pat išvažiavimą sriubos. OOOo, kokio ji skanumo. Stebim traukinių judėjimą, o jie zuja kaip pašėlę, išgeriam kavos – vienu žodžiu stumiam laiką. Kol pagaliau susikraustom į autobusą.
14 diena
Naktis pusiau miegota. Ką ten pamiegosi, kai autobusas stoja ganėtinai dažnai. Net negalvojau, kad autobusais keliauja tokia masė žmonių. Išlipa, įlipa, išlipa, įlipa, po vieną, po kelis, kompanijomis. Važiuoja didžiausius atstumus, su persėdimais ir be. O dar kaimynė tokia plepi pasitaikė. Ukrainietė, dirbusi Šveicarijoje, traukė namo. Tai nesvarbu miegi, ar skaitai, jei tik išgirsta ką sakant vairuotojus, iškart turi versti - čto skazali?? Net persėdau kitur. Šiaip jau Flixbus įdomi kompanija. Važiuoja, kaip supratau pagal navigaciją, ir kartais nugrybauja šunkeliais. Nors didelę dalį klientūros susirenka būtent važiuodama pro visokius mažus miestukus ir tai labai paranku keliaujantiems. Autobusai patogūs, žvalgaisi pro langus.
Taip jauku ir patogu, kad užsisėdim. Laiku spėjam susigriebti, jog laikas į autobusą☺. Vietoj pirma planuoto laiko pusės šešių vakaro, grįžtam tik pusę pirmos nakties. Gerai, kad žentas atvažiuoja parvežti naktibaldas.💗
Atsiradus automobilio gedimui, išeičių reikia ieškoti
pačiam, nes draudimas nei skuba, nei suinteresuotas tai daryti. Tas pats su
transportavimu, nakvyne ir grįžimu atgal. Taip, dalį išlaidų apmoka, bet tikrai
ne viską. Labai svarbu, kad kartu važiuojantys palaikytų vienas kitą, siūlytų
įvairius variantus ir nepaliktų automobilio savininkus vieniems spręsti visas
problemas.
Keliauti visuomeniniu Dolomituose tikrai
patogu, o turint Sud Tirol kortelę, dar ir nemokama.
Smagu, kad yra neabejingų žmonių, kurie siūlė
savo pagalbą arba teiravosi kaip mums sekasi. Buto šeimininkai, kurie padėjo
nusigauti iki Flixbus sustojimo ir teikė kitokią pagalbą.
Flixbus keliauti pakankamai patogu, tik reikia pasitikrinti maršrutą, kad nevažiuotų per aplinkui. Jeigu vėluoja jungtinis reisas, tikrai pakeis bilietą. Beje, po kelionės parašiau jiems laišką, nes perkant bilietus sumokėjom už pasirinktas vietas, o paskui išsodino kas kur. Netrukus gavau atsakymą, kad pinigai bus grąžinti ir paros bėgyje sugrąžino į sąskaitą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą